martes, 20 de marzo de 2012

Un únic camí. Sort kodro!

                                                                  - Lo kodro -
Gairebé tots el coneixeu, jo personalment el conec fa uns vint anys, uns vint anys que han servit per llaurar una amistad d'aquelles que costa moltíssim de conservar. Han estat uns anys en els que hem compartit i viscut moments irrepetibles, en els que ens ho hem passat fantàsticament i en els que també vam viure moments difícils, moments durs, moments que per coses de la vida, ara ens toca tornar a viure.

Saps que encara que no estigui amb tu el divendres, hi seré, i el dissabte i el diumenge i tots els dies que ens queden per endavant, per riure, per plorar, per emocionar-nos... pel que sigui...

...Una persona molt especial va dir-me no fa gairé: " Al final todo acaba bien y si no, es que todavia no ha acabado"...


                                                                - L'un i l'altre -

... I el meu fill em pregunta, "Papi papi, per què kodro es el teu amic" i jo li dic, mira Blai, t'ho explicaré amb un conte, (en aquest cas es una fábula), però pel cas es el mateix: "Hi havia una vegada...

DOS AMIGOSJEAN DE LA FONTAINE

Esta historia se refiere a dos amigos verdaderos. Todo lo que era de uno era también del otro; se apreciaban, se respetaban y vivían en perfecta armonía.
Una noche, uno de los amigos despertó sobresaltado. Saltó de la cama, se vistió apresuradamente y se dirigió a la casa del otro.
Al llegar, golpeó ruidosamente y todos se despertaron. Los criados le abrieron la puerta, asustados, y él entró en la residencia.
El dueño de la casa, que lo esperaba con una bolsa de dinero en una mano y su espada en la otra, le dijo:
-Amigo mío: sé que no eres hombre de salir corriendo en plena noche sin ningún motivo. Si viniste a mi casa es porque algo grave te sucede. Si perdiste dinero en el juego, aquí tienes, tómalo...
...Y si tuviste un altercado y necesitas ayuda para enfrentar a los que te persiguen, juntos pelearemos. Ya sabes que puedes contar conmigo para todo.
El visitante respondió:
-Mucho agradezco tus generosos ofrecimientos, pero no estoy aquí por ninguno de esos motivos...
...Estaba durmiendo tranquilamente cuando soñé que estabas intranquilo y triste, que la angustia te dominaba y que me necesitabas a tu lado...
...La pesadilla me preocupó y por eso vine a tu casa a estas horas. No podía estar seguro de que te encontrabas bien y tuve que comprobarlo por mí mismo.
Así actúa un verdadero amigo. No espera que su compañero acuda a él sino que, cuando supone que algo le sucede, corre a ofrecerle su ayuda.
La amistad es eso: estar atento a las necesidades del otro y tratar de ayudar a solucionarlas, ser leal y generoso y compartir no sólo las alegrías sino también los pesares.




I si hi ha una cançó que m'identifica amb tu, es aquesta. Camins que se'n van,  que tornen, però que al final uneixen. Els nostres sempre van junts, encara que de vegades els fem sols.
Molta sort kodro, divendres anirà molt bé, no ho dubtis, ens queden molts camins per fer junts.

Avui el final del post va pintat:

SALUT I KAMES KODRO!